Inhoud
dag 1
- basisbegrippen en wetgeving
- archiefbeleid bij een lokaal bestuur
- dynamisch archiefbeheer
- case: opzetten en beheren van digitale klassementen bij de provincie Antwerpen
dag 2
- selectie van archief
- overdracht van archief van administratieve diensten naar het centrale archief
- digitaal archiveren
dag 3
- organisatie van een archiefdepot
- ontsluiting en beschrijven van archief
- dienstverlening en publiekswerking
Tijdens de opleiding wordt ‘Wie klasseert, die vindt’ als naslagwerk gebruikt.
Voor deelnemers wiens bestuur niet in het bezit is van deze uitgave, zal voor de start van de opleiding een exemplaar besteld worden. De deelnameprijs bedraagt dan 470 euro/deelnemer.
Als je bestuur reeds in het bezit is van de uitgave ‘Wie klasseert, die vindt’ en je dit kan meebrengen naar de opleiding, bedraagt de inschrijvingsprijs 400 euro/deelnemer.
Doelgroep
medewerkers en leidinggevenden archief
Leerdoelstellingen
Na deze opleiding kun je:
- het archief organiseren en beheren volgens de geldende archiefwetgeving
- (digitale) klassementen opzetten en onderhouden
- de correcte selectierichtlijnen, bewaartermijnen en vernietigingswijzen toepassen op het archief
Praktisch
Begeleiding: Willem Vanneste, Stad Antwerpen
Waar en wanneer:
- maandag 06.11.2017 van 9.00 tot 16.00 uur
- maandag 13.11.2017 van 9.00 tot 16.00 uur
- maandag 20.11.2017 van 9.00 tot 16.00 uur
Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
Inschrijven: € 400,00
Inschrijven mogelijk tot vrijdag 06.10.2017
Contactpersoon:
Valerie Van den Brande
valerie.vandenbrande@provincieantwerpen.be
03 240 64 00