Vaak willen we aandacht van de pers voor onze activiteiten of onze standpunten. Maar de interesse wekken van journalisten en persorganen is niet zo eenvoudig. Hoe doen we dat het best? Hoe bouwen we een duurzame relatie op met de pers? Over dit thema organiseert de VVBAD een interne vorming.
De begeleiding is in handen van Ethicom, een adviesbureau dat organisaties uit de social-profitsector helpt communiceren met de media.
Opgelet: uitsluitend toegankelijk voor mensen die actief zijn in de vereniging.
Programma
- Wat is nieuws? Hoe werken de media?
- Waarom benader je de media?
- Wanneer en hoe benader je de media?
- Een persstrategie opbouwen: wat wil je zeggen aan wie? Welke media benaderen? Hoe je boodschap verpakken? ...
- Relaties met de media onderhouden
- Perstechnieken:
- Persberichten
- Persconferenties
- Persoonlijke contacten
In het programma is er ruimte voor reflectie en oefeningen aansluitend bij de eigen praktijk.