Ken je klanten: digitale dienstverlening op maat bij het FelixArchief
Marie Juliette Marinus en Filip Boudrez (FelixArchief)
Mercator
donderdag 14/09 16.15u.
Sinds 1999 is de website van het FelixArchief de motor van haar dienstverlening. Sinds 2006 wordt volop ingezet op digitalisering, digitaal archiveren en digitale raadplegingen. Wie zijn onze klanten? Hoe zijn onze klanten in die periode veranderd? Wat zijn hun noden? En hoe wijzigde onze visie op de dienstverlening? Het FelixArchief formuleerde een antwoord op deze vragen bij de start van het ontwikkelen van haar nieuwe website. Het resultaat was een overzicht van zeven klantprofielen. Beter dan half werk te leveren voor iedereen, stemt het FelixArchief haar communicatie en haar dienstverlening op deze profielen af. Tijdens deze presentatie worden niet alleen deze klantprofielen toegelicht, maar krijgen we meteen ook te zien hoe dit vorm kreeg in de nieuwe website. En voor de interne gebruiker wordt getoond hoe vanuit hun eigen toepassingen, met aparte zoekapps en via GIS archieven raadpleegbaar zijn. Kortom, meerdere invalswegen die leiden naar dezelfde bron.